پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261757
راهکارهايي براي مقابله با سرمازدگي در باغات چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1402/01/28 08:54:37
نمایش : 466
رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به کاهش دما در روزهاي اخير باغداران بايد توجه داشته باشند جهت پيشگيري از خسارات احتمالي سرمازدگي اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين برزگر رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: با توجه به کاهش دما در روزهاي اخير باغداران بايد توجه داشته باشند جهت پيشگيري از خسارات احتمالي سرمازدگي که مطابق با پيش‌بيني هواشناسي از 26 تا 28 فروردين، از پنجم تا هفتم و اواخر ارديبهشت امکان وقوع آن وجود دارد اقدامات لازم را صورت دهند.

وي  با بيان اينکه روشن کردن آتش در سحرگاه هر روز به فواصل کوتاه و ايجاد دود سفيد يکي از راهکارهاي مقابله با سرمازدگي است تصريح کرد:  استفاده از بخاري‌هاي باغي و کپه‌هاي آتش به ازاي هر هکتار 100 کپه با فاصله راهکار ديگر در اين زمينه است.

رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري انجام آبياري خارج از نوبت به منظور تداوم افزايش رطوبت، خودداري از هرس باغات، استفاده از ترکيبات کاهنده سرما، ايجاد پوشش پلاستيک، گوني، کاه و مه‌پاشي و افزايش رطوبت در دماهاي بحراني صبح را از ديگر اقدامات جهت پيشگيري از سرمازدگي در باغات عنوان و خاطرنشان کرد: باغداران با انجام يکي از اين اقدامات در تاريخ‌هاي اعلام شده مي‌توانند بحران سرمازدگي را پشت سر بگذارند.

برزگر ادامه داد: موارد پيشگيرانه درخصوص احتمال سرمازدگي امروز به باغداران اطلاع‌رساني شد و خسارت چنداني ثبت نشده است، اين درحالي است که در کاهش دماهاي ابتداي سال هم سرمازدگي‌ها مختصر و کم بود.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html